פרויקט הפילהרמונית

משרד מכירות של פרויקט מגורים יוקרתי במקום בו שכן בעבר בית אירוח למוזיקאים בצפון תל אביב, זכה לטביעת יד ייחודית שהעניקה למקום מראה מהודר של בית מידות מפואר. איתמר לוי המעצב על ההשראה שתורגמה לעיצוב מוקפד.

 

 

באמצע שנות השישים, הוקם ברחוב ש"י עגנון בתל-אביב בין סמינר הקיבוצים לשכונת כוכב הצפון בית ההארחה של התזמורת הפילהרמונית. אז, אחד מהמותגים המזוהים ביותר עם התזמורת בעולם הפנים-מוסיקלי. המקום, שהוקם ביוזמת הכנר הראשי צבי הפטל, נועד לשמש בית הארחה לאמנים שהגיעו להופיע בישראל. אמנים כמו אייזיק שטרן, לאונרד ברנשטיין וארתור רובינשטיין, ראו בבית הארחה את ביתם בישראל, להבדיל מהמלונות בהם התארחו בערים אחרות במסעות ההופעות שלהם. הסיבה לכך נעוצה אולי בעובדה שבית ההארחה נוהל ע"י בני זוג שדאגו לארח את האמנים באווירה ביתית נעימה ומשפחתית.

 

 

מכוון כלים

חמישים שנה מאוחר יותר, על אותה קרקע מיוחסת, בכוכב הצפון, בה כוונו מיתריהם של גדולי האומנים, בונה בימים אלה חברת יוסי אברהמי את פרויקט הדגל שלה "מגדלי הפילהרמונית", צמד מגדלי יוקרה עם נוף פתוח לים ולכרי הדשא הירוקים של פארק הירקון.

בהלימה מושלמת המשלבת בין עבר מפואר לעתיד המציב סטנדרט מגורים יוקרתי, תכנן הסטודיו של מעצב הפנים איתמר לוי את משרד המכירות של "מגדלי הפילהרמונית", כשהמושג "מותרות" משמש כקו המנחה בעבודת הצוות.

"בניתי לוח השראה אשר הורכב ברובו מתמונות מעולם המוסיקה הקלאסית: כלי נגינה, אולמות קונצרטים, אופרות ותכניות מוזיקליות. כך יצרתי פסיפס ויזואלי של  אלמנטים, ממנו שאבתי את הסגנון והחומרים", מספר מעצב הפנים איתמר לוי.

העבודות באתר עצמו כללו חלוקה מחדש של החלל, החלפת כל המערכות וטיפול בחומרי גמר, אותם השלימו פריטי טקסטיל וריהוט מהודרים שיצרו בהזמנה אישית.

צבעו של הפסיפס הוויזואלי היה זהוב ותורגם בחלל לקיר זכוכית המפריד בין אולם הקבלה לחדר הישיבות. הקיר סייע ליצור הפרדה בין החללים ועדיין נשמר חלל רחב עם מעבר אור ושקיפות. כך נוצר קיר רשת עשוי פליז מוזהב  הלכוד בין שתי זכוכיות עבות ומוסגר בעץ אלון כהה בגימור אלון שטרייף שהונח על פרקט פיש בון כהה.

 

 

אלמנטים משתלבים

 

שני האלמנטים הללו הכתיבו בחלל סגנון אלגנטי, מוקפד ותחושת חמימות שהתקשרה מיד עם המושג "בית". התחושה המידית המתקבלת היא שאין מדובר בעוד משרד מכירות מנוכר אלא במשרד מוקפד, מכובד וחמים שמזכיר חדרים מפוארים שהיו בעבר בבתי מידות מפוארים.

 

 

"ניסיתי להיכנס לנעליים של רוכשים פוטנציאלים, לנסות לחוש כיצד הם ירצו להרגיש כשהם מגיעים למשרד המכירות, איזו חווית קניה צפויה להם", מסביר איתמר.

 

 

כדי להעצים את התחושה הביתית, עוצב אולם הקבלה הראשי כסלון בו הוצבו שטיח משי אפרפר וכורסאות בהירות מפנקות בקונטרסט לפרקט הכהה. משלימים את המראה שולחן קפה עגול וגדול עמוס בפרחים ובכלי הגשה נאים מפורצלן של חברת "הרמס",  וכריות קטיפה בגוון אמרלד משולבות כריות נוי בהירות עם דוגמת נוצות טווס שמרעננות באוונגרדיות שלהן את המראה הכללי.

 

 

 

 

 

מתחם הישיבות המשקיף אל "הסלון", משדר עסקים אבל נשאר נאמן לאוריינטציה החמה של החלל כולו. בחדר הישיבות שולחן רחב ידיים מזכוכית עבה ורגלי עץ כהות. "שילוב הזכוכית נועד לבטא 'שקיפות עסקית', כדי לחשוף את ריצוף הפרקט העשיר ולא להעמיס על החלל ולהפוך אותו כבד".

 

 

 

שישה כסאות מרופדים בד בגוון פלטינה חובקים את השולחן וגופי תאורה משולבים פליז וזכוכית מאירים אותו, בשילוב עם אור חיצוני הבוקע דרך תריסים ונציאנים זהובים. זוהי ללא ספק יצירה שקדמה לה השראה ונשזרה בסנטימנטליות העבר ותמהיל ההווה.

 

 

 

 

עיצוב חלל המכירות של הפרויקט היוקרתי מגלם את תפיסת עולמו של המעצב איתמר המחפש, לדבריו, אחר זהות עיצובית וקו מנחה מובהק בעבודותיו. "זהו המוטו המלווה אותי עוד מימי כסטודנט. אני תמיד מחפש עוגנים בעיצוב, נשען עליהם ומנסה  לייצר מהם סיפור. אני משתדל להתחיל כל פרויקט בבניית קונספט, היכרות עם הלקוח והתאמת החלל לצרכיו ומידותיו, ולהפיק עבורו עיצוב מושלם – עם שורשים ועם זהות", מסכם איתמר.

 

 

צילומים: אלעד גונן

איתמר לוי – סטודיו לעיצוב פנים ותכנון אדריכלי

www.itamarlevi.com

052-5829404

רשימת ספקים :

  • ריהוט – ״ניסו״
  • פרקט – ״מטרופרק״
  • תאורה – ״קמחי״ תאורה
  • אקססוריז – ״רנבי״

 

 

Google+PinterestFacebookTwitterWhatsAppLinkedIn

יצירת קשר

קטגוריות נוספות באתר

אולי יעניין אותך גם?

אדום או לבן?
טולמנ'ס
גינת חלומות
Green Touch
בית עתיר ברזל
ארטפרו
חלל קריאטיבי
שלומית זלדמן עיצוב פנים
עושים לובי
מיכל האן אדריכלים

הירשמו לניוזלטר שלנו

רוצה להתעדכן בכל מה שחדש, מיוחד ומלהיב בעיצוב ואדריכלות? הירשם כאן

חפש באתר