והרי הוא משובח

השבחת נכנסים (הום סטייג'ינג) הוא תחום שצבר תאוצה בשנים האחרונות, כשרבים מהיורשים או רוכשי הנכסים לצרכי השקעה, מחפשים אחר דרכים להשיג תשואה גבוהה יותר על הנכס מבלי לשבור קירות ולהיכנס להוצאות מיותרות.

רענון מראה המטבח עם שיש שגב כרמל, משטחי עבודה DEKTON מבית קוסנטינו

רענון מראה המטבח עם שיש שגב כרמל, משטחי עבודה DEKTON מבית קוסנטינו

 

"אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני", גורס המשפט. ואכן, פעם אחר פעם במהלך החיים אנו נוכחים עד כמה עוצמתי הוא אפקט הרושם הראשוני. מחקרים רבים בתחום ההתנהגות הצרכנית הראו שהחלטת הקנייה, או לכל הפחות הנכונות להתקדם במשא ומתן, מוכרעות בדקות הראשונות של המפגש בין הלקוח הפוטנציאלי לבין הנכס. יותר ויותר אנשים מבינים שהחלטת הקנייה אשר אמורה להיות אקט רציונלי המונחה משיקולים של רווח והפסד, היא למעשה החלטה רגשית, הנובעת לעתים קרובות מתחושה של "קליק" מיידי המתרחש בכניסה אל הנכס.

בעבר, רבים מאלו שהיו רוכשים נכס להשקעה היו רואים בכל הוצאה, למעט מחיר הדירה והסעיפים ההכרחיים (בין אם מיסוי, עלויות משפטיות, תיקונים הכרחיים וכו') כהוצאה מיותרת הפוגמת ברווחיות, שהרי לכאורה אין כל הגיון כלכלי בהשקעת כספים בנכס המוצע למכירה. אלא שכיום, יותר ויותר משקיעים מבינים שלעתים קרובות שדרוג הנכס הוא רווחי. זאת מאחר והשקעה קטנה יחסית בהשבחת והתאמת הדירה למכירה, מגבירה את הביקושים ומקפיצה את המחיר.

RENBY

RENBY

 

MODY One wall treatment

MODY One wall treatment

רינה דואניאס, מבעלי רשת MODY, מעדכנת כי בעלי דירות רבים שקנו נכס להשקעה, או לחילופין אנשים שירשו דירות, מחפשים אחר דרכים יצירתיות ולא יקרות במטרה להשביח את הנכס במינימום השקעה. ניסיון שצברה הביאו אותה לגבש מספר כללים שתמיד מצליחים:
ראשית, מעדכנת רינה דואניאס, יש לבחור רקע כללי ניטרלי. עיצוב בקווים נקיים ושקטים מכוון למכנה משותף רחב, ובכך גדלים הסיכויים שרוכשים פוטנציאלים יחושו הזדהות ויתחברו אליו רגשית. לשם כך, ניתן להדביק ולחפות את הרצפה וחלק מהקירות באריחי גרניט פורצלן חדשניים בגודל של 1.5על 3 מטר, שעוביים הוא בין 3-5 ס"מ, מבלי להרוס ולפרק את האריחים הקיימים.

גם פרקט מהווה פתרון יעיל ומהיר לשדרוג הנכס. השימוש בפרקט מעניק לבית חמימות ועוזר לשנות במהירות את מראה הדירה. גם אם מחליטים לא לרצף בפרקט את כל הדירה, מומלץ להתקין פרקט בחדרי השינה, לקבלת מראה חמים שאהוב במיוחד על רוכשי דירות.

בשלב השני, כדאי לבחור מספר נקודות ולהתמקד בהן. בנקודות אלו, משקיעים את מירב התקציב שהוחלט עליו למטרת ההשבחה. למשל, בחלל מונוכרומטי – בין אם זה בסלון או בחדרי הרחצה – בוחרים קיר אחד ומטפלים בו. רינה דואניאס מ- MODY מפרטת: "ניתן לחפות קיר אחד בפלנקים מעץ או בגרניט פורצלן דמוי עץ, על מנת לקבל תחושת חמימות ואלגנטיות; ניתן לחפות באריחי טחב לקבלת קיר צמחייה בלב הבית; ניתן לחפות בבריקים לשם קבלת מראה לופט; ניתן לשלב אריחים צבעוניים ולקבל אווירה עליזה.

 

MODY One wall treatment

MODY One wall treatment

 

Private Sauna MODY מערכת חכמה הכוללת דלת ומערכת קיטור ההופכת את אזור הרחצה לסאונה ביתית איכותית

Private Sauna MODY מערכת חכמה הכוללת דלת ומערכת קיטור ההופכת את אזור הרחצה לסאונה ביתית איכותית

 

 

אחד הפתרונות הנוחים לחיפוי קיר שיעניק אפקט משמעותי ומרשים הוא באמצעות שימוש במשטח קוורץ מסוג Silestone® By Cosentino . משטחים אלו המתאפיינים במנעד צבעים רחב, עם למעלה מ-60 גוונים שונים ומקוריים, 3 סוגי טקסטורה ומגוון צורות, מציעים אסתטיקה ויזואלית גבוהה לצד עמידות גבוהה, ויכולים את עצמם לכל סגנונות העיצוב. בכל בחירה שהיא, חשוב לשמור על העיקרון שבאותו קיר תתקבל אמירה עיצובית דומיננטית. העיצוב הנקודתי ייצור את אפקט הוואו! – אפקט של רושם ראשוני עז, המשפיע על האופן בו מתייחסים ותופסים את הדירה. אפקט זה הוא בעל השפעה מכרעת על החלטת הרכישה.

 

MODY One wall treatment

MODY One wall treatment

בשלב השלישי, מעניקים טיפול ממוקד ומתיחת פנים עדכנית לשני אזורים חשובים בבית, המשפיעים באופן מכריע על הנראות של הנכס וחשובים מאד לרוכשים או שוכרים פוטנציאליים: המטבח וחדרי הרחצה. ברוב המקרים, ללקוח הפוטנציאלי הממוצע חסרה היכולת הנדרשת כדי להבחין בין נתונים אובייקטיביים (למשל, גודל, כיוונים, מיקום הנכס וכו'), לבין הנראות שלו. הרוכשים מתקשים לזהות את האפשרויות הגלומות בנכס ולדמיין את הנראות הפוטנציאלית שלו. לכן כדאי לעזור לרוכשים או המשכירים לראות את הפוטנציאל של הדירה, גם אם אין ברשותם את החזון או הדמיון לראות זאת בעיני רוחם, בייחוד בחללים הידועים כקריטיים בהחלטה על רכישת דירה – אזור המטבח וחדרי הרחצה.

במטבח חשוב להחליף ארונות הנראים מיושנים או כאלו העשויים מחומרים זולים, דוגמת פורמייקה. בייחוד בדירות החדשות יותר בהן המטבחים פתוחים, חשוב לדאוג לנראות של ארונות המטבח. מומחי טולמנ'ס מעדכנים כי "הטרנד כיום הוא ארונות מטבח בעלי חזות מעוצבת של רהיטים סלוניים גדולי ממדים, המסתירים את משטחי העבודה והמכשירים החשמליים". עוד במטבח, ניתן לחפות חלק מקירות המטבח בקרמיקה או בריקים, המעניקים תחושה ביתית וחמימה. ניתן לחדש את משטחי המטבח עם משטחי עבודה של קבוצת Cosentino ("קוסנטינו") הספרדית, אשר השיקו לאחרונה משטחי גרניט חדשים "Sensa", בהם כל משטח מאופיין במבנה עורקים וגוון שונה ויוצא דופן המבליטים את ייחודו. כך יקבל המטבח גוון ייחודי ואופי דומיננטי שייצור את הרושם המבוקש.

בחדרי הרחצה, חלל שקונים פוטנציאלים בוחנים היטב, ניתן ליצור אווירה של ספא: "ראש טוש גדול במיוחד, מתזי צד למסאג' במקלחת, אמבטיה פרי סטנדינג, דלת ייחודית למקלחון המגיעה עם תרמוסטט פנימי והפיכת כל מקלחון לסאונה מפנקת, מראה גדולה על כל הקיר – כל אלו יהפכו את חדר הרחצה לממלכה של Well being, המכילה פינוקים אהובים המשדרגים את היום-יום", מעדכנת רינה דואניאס מ- MODY. כיום כשיש אריחי גרניט פורצלן במראה עץ מושלם, המיועדים לאזורים הרטובים, אפשר לעצב סוויטות שינה בטוטאל לוק עיצובי מושלם, כהמשך לפרקט. הקפדה על הפרטים בחדרים הנכונים יוצרת תחושה שהדירה מושקעת ויש לה ערך מוסף, מה שמעלה את שווי הנכס באופן ניכר.

גם בשירותי האורחים, אם קיימים כאלו בדירה, כדאי לשלב פריט ייחודי שייצור את אפקט הוואו ויעניק אמירה עיצובית מקורית: כיור פריסטנדינג וברז מהתקרה, ארונות בסגנון עתיק וכיור אבן מעניין – הכול בהתאם לסגנון הדירה והרושם שמעוניינים ליצור. העיקר שיהיה יוצא דופן ומרשים.

שדרוג הנכס, שנעשה לרוב על ידי מעצבי פנים או יועצי הום סטיילינג, מתמקד בטשטוש החסרונות שלו והבלטת היתרונות, כל זאת באמצעים פשוטים וזמינים, המשפרים את מראה הבית ומתאימים אותו למספר רב יותר של לקוחות פוטנציאלים. מה שמשלים את התמונה הכללית ומעניק לבית את הטאצ' הייחודי והמראה המקורי, הם האביזרים המשלימים והטקסטיל. לדברי בני מורן, מבעלי RENBY, "עולם הטקסטיל מאפשר אינסוף רעיונות עיצוביים אשר מושפעים מאופנת הביגוד, וממגמות עיצוביות כלליות המכתיבות את בחירת החומרים, סוגי הבדים, הדוגמאות, הטקסטורות והגוונים. צבע, מרקם, חומרים ומקוריות – הם שם המשחק, ובפרט שידעו ליצור סיפור ולתרגם אותו למקום עם אופי והגדרה על מנת למנף את מחיר המכירה".

 

Cosentino

Cosentino

 

קוסנטינו  - משטח חדש למטבח

קוסנטינו – משטח חדש למטבח

Google+PinterestFacebookTwitterWhatsAppLinkedIn

יצירת קשר

קטגוריות נוספות באתר

אולי יעניין אותך גם?

לגור ברקמה העתיקה של יפו
יריב מנדל אדריכלים
דירה קטנה גדולה
מעצב פנים ניצן הורוביץ
מערכת קשרים
ישראלביץ אדריכלים
אשליה אופטית מוארת
studio Cheha
בין שמים למים
שמים בריכות שחיה

הירשמו לניוזלטר שלנו

רוצה להתעדכן בכל מה שחדש, מיוחד ומלהיב בעיצוב ואדריכלות? הירשם כאן

חפש באתר